Bu seçim bir şey değiştirecek mi?

Geçen yıl cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçimleri yapıldı, iktidar en azından bir beş yıl için daha halktan onay aldı. Oysa geniş bir ittifak halinde seçime giren muhalefet sandıktan tam aksi yönde bir sonuç çıkmasını bekliyordu. Ekonomideki sıkıntılar başta olmak üzere geçen beş yılın kötü yönetim karnesi bir iktidar değişimini gerektirirdi normal şartlarda. Ama bizim şartlarımız normal olmadığı için bu olmadı.

Bunun üzerine muhalif kesimde büyük bir hayal kırıklığı ve derin bir karamsarlık baş gösterdi. “Bizim sandığa gidip oy kullanmamız hiçbir şeyi değiştirmiyor” düşüncesi muhalefet seçmenini etkisine aldı.

Aradan geçen sürede bu karamsarlık büyük ölçüde dağıldı gerçi ama yaklaşık bir yıl sonra önümüze yeniden gelen seçim sandığına yine bu psikoloji içinde bakan insanlar yok değil.

İktidar seçmeni açısından ise -bunun tam aksine- “verdiği oyun değer taşıdığı” duygusu güçlenmiş bulunuyor. Ancak bu kesim biraz da bu duygunun etkisiyle iktidara mesaj veya ceza verme yetkisinin de kendi elinde olduğunu görüyor. Bu kritik bir detay.

Bir önceki seçimde “iktidarın gitmesi veya kalması” seçenekleri vardı. Bu sefer bu yok. İktidar seçmeni bu seçimin hükümete güçlü bir uyarıda bulunma fırsatı olduğunun bilincinde.

İktidar seçmeni iktidara güçlü bir toplumsal aidiyet duygusuyla sahip çıkma eğiliminde. 14 Mayıs’ta bunu yaptı. “Ne olursa olsun iktidar bizimkilerde kalmalı” dedi. Şikayet ettiği bütün yanlışlara rağmen “kerhen” oy verdi. Fakat geçen bir yıl içinde hiçbir şey düzelmedi, düzelecekmiş gibi de görünmedi. Dolayısıyla yarın yapılacak oylamada “iktidarın gitmesi veya kalması” söz konusu olmadığından “bir kısım” seçmeninin Cumhur İttifakına sarı kart göstermesi kimseyi şaşırtmayacak.

Mamafih hem iktidarın hem de muhalefetin destekçileri yanılıyor olabilirler…

“Bu seçim nasıl sonuçlanırsa sonuçlansın genel tabloda bir şey değişmeyecek” düşüncesi doğru bir düşünce değil aslında. Çünkü bu seçimin siyasi anlamı sadece belediye yönetimlerinin belirlenmesinden ibaret olmayacak.

Mevcut iktidarın ajandasında 2028 seçimi bir numaralı madde. Her konu bununla ilgili olarak anlam ve önem taşıyor. Ekonomi de dış politika da terör de. Günlük sorunlarıyla uğraşan bizim gibi sıradan vatandaşlar için dört yıl sonraki siyasi tablonun nasıl şekilleneceği konusunun hiçbir önemi olmayabilir ama siyasiler için durum öyle değil.

Bugün biz ayın sonunu nasıl getireceğimizi düşünürken Ankara’da harıl harıl “Erdoğan’ın yeniden adaylığının yolunun açılması” konusundaki formüller üzerinde çalışılıyor. Bunun anayasal bir düzenlemeyle halledilmesi için meclisteki sandalye sayısının nasıl bulunacağından referanduma götürülürse nasıl bir paket içinde götürülmesi gerektiğine kadar bir dizi formül masaya yatırılmış durumda. Söylendiğine göre konuyla ilgili B planı ise TBMM’nin 2027’de kendini feshederek erken seçim kararı almasıymış.

Ancak bütün bunlar şu ya da bu şekilde halk desteğine ihtiyaç duyuruyor. Cumhur İttifakı, bir önceki seçimde elinden çıkmış olan İstanbul’u ve Ankara’yı geri alabilirse, hatta yalnızca İstanbul’u geri alabilirse bile, 2028’e yönelik önemli bir avantaj kazanmış olacak. Öncelikle en ciddi rakiplerine karşı psikolojik üstünlük kazanmış olacaklar. Bu çok önemli.

Aksi durumda ise muhalefet canlanacak ve 2028 planlarının hayata geçmesi zorlaşacaktır. Yerel seçimde vatandaşın hükümete göstereceği kartın rengi bu yüzden kritik.

İktidar cenahının Ankara’dan ümidi tamamen kesilmiş durumda zaten. Mansur Yavaş sessiz ve derinden başkentin gönlünü fethetmiş görünüyor. İstanbul’da ise Ekrem İmamoğlu üçüncü defa Erdoğan’ı yenmiş olursa bunun hem İmamoğlu’nun hem de Erdoğan’ın kişisel siyasi gelecekleri üzerinde ciddi ve belirleyici etkileri olacaktır. Birinde olumlu, öbüründe olumsuz tabii… Diğer yandan, Ankara’daki seçmen desteğini neredeyse geometrik ölçüde arttırdığı söylenen Mansur Yavaş da ülke çapında da arttırdığı sempatiyle bir başka siyasi lider adayı olarak öne çıkabilecektir.

Şurası muhakkak: İktidarın yerel seçimde uğrayacağı bir hezimet seçimden sonra devreye alınması beklenen kemer sıkma tedbirlerinin uygulanmasını zorlaştıracaktır. Hükümet vatandaşı sık boğaz etmek istemeyecektir. Ancak gereken tedbirlerin alınmaması durumunda ekonomideki sıkıntıların sona erdirilmesi de zorlaşacaktır. Bu durumda büyük ölçekli dış desteği ihtiyaç duyulacak, bunun temini için de hem dış politikada hem de bununla bağlantılı olarak iç politikada radikal birtakım yönelimler söz konusu olabilecektir.

Bütün bunlar birbirleriyle de etkileşerek bugünden öngörülemeyecek kadar farklı bir siyasi tablo doğurabilecektir…

“Bu seçim belediye seçimi, alınacak sonuç hiçbir şeyi değiştirmeyecek” diye düşünenler fena halde yanılıyor olabilirler.

YORUMLAR (159)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
159 Yorum
  • Korkusuz / 30 Mart 2024 23:52

    Kim kazanırsa kazansın hiçbir şey değişmez

    Yanıtla (0) (0)
  • İbo / 30 Mart 2024 10:16

    Tek devlet
    Tek bayrak
    Tek vatan
    Tek millet
    Tek adam
    Onyedi bakan
    Seksenbir vali

    Yanıtla (22) (1)
  • Boşver / 30 Mart 2024 15:20

    Tek Baklava (!)

    Yanıtla (4) (1)
  • Turhan / 30 Mart 2024 15:46

    Tek adam başa yazılmalıydı.

    Yanıtla (1) (0)
  • A.Derin / 30 Mart 2024 18:20

    Galip sayılacak bu yolda mağlup...olsa da...

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 30 Mart 2024 23:38

    Bir kaç tarikat
    Bir kaç göçmenden seçmen

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakan / 30 Mart 2024 08:35

    Kaybederse Erdogan in son seçimi olur

    Yanıtla (15) (0)
  • Ahmed 61 / 30 Mart 2024 17:44

    Reis, son seçimini Mayıs 2023'de yaptı.Siyasi hayatında hiç seçim kaybetmeyen,girdiği her seçimi kazanan tek lider(herhalde)hakan

    Yanıtla (4) (7)
  • Ömer / 30 Mart 2024 18:19

    Ahmet biraz araştır Tayyip Beyoğlu Belediye başkanlığı da dahil olmak üzere birçok seçim kaybetti.

    Yanıtla (7) (1)
  • Laz damadı / 30 Mart 2024 18:28

    1. Milletvekilliği seçimine ilk girdiğinde kaybetti, Beyoğlu Belediye başkan adayı oldu kaybetti, son yerel seçimleri kaybetti.

    Yanıtla (6) (1)
  • Muammer / 30 Mart 2024 20:04

    İmamoğlu, geçen dönemki seçimini kime karşı kazanmıştı? Hem de seçim hilesine rağmen iki kez üst üste..Ahmed 61, oruç başına mı vurdu!?

    Yanıtla (4) (1)
  • ADİL / 30 Mart 2024 23:31

    Evet bu güne kadar seçim kaybetmeyen tek lider İmamoğlu. Beylikdüzü, İstanbul.1, İstanbul.2 ve şimdi yine İstanbul.3 hemde hepsinde %50 den fazla oy aldı. Erdoğan sadece şanslıydı. %24 ile İstanbul B.Bşk, %34 ile Başbakan oldu. Eski Türkiyenin nimetleriydi bunlar. Sonrada hep sistemin ayarlarıyla oynadı. Bunların hiçbiri adil değildi.

    Yanıtla (0) (0)
  • TEMELLİ / 30 Mart 2024 23:20

    CHP korkusu tüm camiayı sarmış. Tüm gayrimeşru yolları çare sanıyorlar. Onların cin yavrusu gibi darmadağın olacağız korkusu, yurtseverler için sevinç kaynağı. Çünkü, arap, afgan istilası sona erecek ve geriye kalan vatan kaynakları talandan kurtulacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 30 Mart 2024 22:47

    Cumhur ittifakının ölümüne asılmasından bu seçimin önemi anlaşılıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Saf Köylü okur / 30 Mart 2024 22:06

    Bu gün BİM e girdim, terekler ağzına kadar dolu, çok şükür ,alamasakta, bakabiliyoruz, Almanya’da terekler boşmuş, öyle diyorlar!?

    Yanıtla (4) (1)
  • İdo / 30 Mart 2024 20:57

    Saddam ,sisi , Esat hiç bir seçimi kaybetmemiş iyi devlet adamı oldukları için.

    Yanıtla (2) (1)
  • UgurBy / 30 Mart 2024 20:41

    Suriyeli, Afganlı, Iraklı, Pakistanlılar, Ruslar, Ukraynalılar oy kullanarak ülkemiz kaderine yön vermemeli. Resmi rakamlar ile, gayri resmi rakamlar arasındaki fark on kat. AKP milyonlarca göçmeni kara kaşı, kara gözü için ülkemize doldurmuş olamaz. CHP kapsamlı bir inceleme yapmak zorunda. Bu bir beka konusudur.

    Yanıtla (3) (0)
  • Görüş / 30 Mart 2024 20:41

    Kazananın o ilin yada ilçenin parasal hükmetmesine sebebiyet vereceği ve bunu elinde bulunduranin CHP başkan seçimindeki etkisini net biçimde gördük.

    Yanıtla (0) (1)
  • Demokrat hukukçu / 30 Mart 2024 20:38

    Allah zalimlerin ve zalimlere destek olanların hakkından gelsin.Mazlumlara bir an önce kurtuluş nasip etsin.Haramzadelerin boğazından getirsin.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 30 Mart 2024 10:15

    Bu seçim nasıl sonuçlanırsa sonuçlansın mevcut ülke yönetiminin yalancılığı değişmeyecek. "Öyle büyük bir yalan söyle ki insanlar şaşkınlıktan inanmaktan başka çare bulamasın." Böyle bir yalanı Sanayi ve Teknoloji Bakanı söylemiş. Ay programı kapsamında, aya gidecek uzay roketimiz için hibrit motor üreteceklermiş. Aya bu hibrit motor ile gideceklermiş. Dünyada uzay teknolojisinde bu hibrit motor bir ilk olacakmış. Benim yorumum: Hibrit uzay motoru ile çağ kapatıp çağ açacaklar herhalde!

    Yanıtla (1) (0)
  • M. Kamil Z / 30 Mart 2024 19:08

    Normalinden sıkılmışlar şimdi de hibritini yapacaklar demek ki. Cehalet güzel şey amma çevreye zarar veriyor olması kötü.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali cavcav / 30 Mart 2024 16:02

    0yum Reise, Reisden öncekilerin zamaninidada hersey pahaliydi, yalan mi?

    Yanıtla (2) (10)
  • Trabzonlu / 30 Mart 2024 18:29

    Balık, tavuk, bakliyat, sebze, meyve bu ülkede şu "başganlık" sistemine geçinceye kadar hep ucuzdur. Fakirdik ve bunlarla büyüdük. Şimdi bu sandıklarım lüks.

    Yanıtla (6) (0)
  • ah ülkem / 30 Mart 2024 18:36

    oyunu kime verirsen ver zaten senin alın teri ile helal para kazanarak yaşamını sürdürmediğini, çok belli ki rant ile devam ediyorsun o haram para gün gelir boğazında düğümlenir

    Yanıtla (1) (0)
  • Hacivat / 30 Mart 2024 19:04

    Düğün yapamaz, düğünlere gidemez olduk, sayenizde,

    Yanıtla (2) (0)
  • mavideniz@ / 30 Mart 2024 12:32

    20 milyon hane sosyal yardım alıyor.Üstüne mübarek ramazan ayı çeki ve gıda paketlerini ekleyince kaymaklı kadayıf oldu.AKP 'ye oy patlaması bekliyorum.

    Yanıtla (0) (13)
  • İbo / 30 Mart 2024 15:05

    20 Milyon aile sosyal yardım alıyorsa, bundan utanman lazım.

    Yanıtla (15) (1)
  • M. Kamil Z / 30 Mart 2024 18:56

    Halkı dilencilige alistirdiklatinin itirafı. Hayaldi akp sayesinde 20 milyon dilenci oldu, diyor arkadaş.

    Yanıtla (1) (0)
  • Pişman seçmen / 30 Mart 2024 18:40

    Reis'e güvendik pişman olduk.Bir daha Allah korusun.

    Yanıtla (3) (0)
  • Seçmen Dayı / 30 Mart 2024 14:07

    Herşeyi gördük de 17 Bakan niye kendilerini bu kadar küçültür? Asker niye kendini milletin gözünde küçültür?
    İstanbul'da oy avına çıkmak nasıl bir iş?

    Yanıtla (8) (0)
  • ah ülkem / 30 Mart 2024 18:38

    o askerler Türk ordusunun şanlı askerleri değil şahsi ikbal dükünleridir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Gülümseyen / 30 Mart 2024 18:29

    İster inanın ister inanmayın, Sayın Cumhurbaşkanımız CHP binası için sayılan paraların Kandil'e gönderildiğini söylemiş. Bence savcılar hemen gerekli soruşturmaları, davaları açmalı ve Anayasa mahkemesi CHP yi kapatmalıdır. Haydi bakalım.

    Yanıtla (2) (3)
  • Karadavut / 30 Mart 2024 18:18

    Bir lokma bir hırka felsefesi bu toplumu çürüten temel etkendir. Şimdilerde soğan ekmek felsefesi olarak görünen bu nimet düşmanlığı, savaşta çekirge yeme veya at pisliğinden beslenme gibi bir düşkünlük felsefesi olarak yaşadı hep. Rabbim yaratıyor binbir çeşit nimeti ama bular illa at pisliği yiyelim, kurtlu bulgur yiyelim yeter ki iktidar bizim olsun gün gelir hoşaf içeriz derdindeler. Hak hukuk söylemi hiç yok bu felsefede. Işkembe felsefesi bu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 30 Mart 2024 18:02

    'Adalet' sorumlusu bakan bi tarafa oy istiyor. Hani 'Adalet' ?

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 30 Mart 2024 17:27

    Bu saçımın değiştireceği bir şey yok. Bu ülkede kıyamet kopsa kimse ele geçirdiği gücü bırakmaz. Ülkede 20 yılda neler oldu neler, değişen bişey oldu mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Azeri / 30 Mart 2024 17:23

    Çok şey değişecek.Bu düzeni kuranlar yine bu düzenle gidecek.Ülkeye Huzur İstikrar Güven ve en önemlisi DÜRÜSTLÜK gelecek.Yalan Dolan Yalanla bir yere gelinmez

    Yanıtla (1) (0)
  • Kahramanmaraşlı / 30 Mart 2024 16:27

    İlçede refaha buyuksehirde ise ak partiye vereceğim, normalde kararsızım lakin yine de boşa gitmesin oyum.

    Yanıtla (2) (3)
  • efedamat / 30 Mart 2024 16:17

    bu seçim bu ülkeyi her gün dibe çeken yozlaştıran devletin tüm kaynaklarını yandaş müteahhit cemaat vakıflara peşkeş çeken dini istismar edip bilhassa gençleri dinsizlik ateistlik deistlik tercihlerine zorlayan iktidara sarı kart gösterip ilk genel seçimler de de sandığa gömüp bir daha çıkmamasının provası olmalıdır. partili cumhurbaşkanlığı sistemini def edip parlamenter sisteme dönmek için bu seçim ilk adım olacaktır.

    Yanıtla (6) (0)
  • GERÇEK / 30 Mart 2024 15:45

    Sn Bahçeli piyasada görünmüyor. Tabiiki, oda anketler yaptırıyor. AKP'nin tarihi çöküşüne ortak olmak istemiyor. Cumhur ittifakı son günlerini yaşıyor olabilir. Erken seçimin fitilini Devlet bey ateşliyebilir. Yeni Türkiyenin, yeni cumhur ittifakı Akp+İyip ve yan taraftan Dem ile devam edermi göreceğiz. Sonuç; Ben bu oyunu bozarım diyen Tatar Ramazan meğer E.İmamoğluymuş. Adı duyulduğu ilk andan beri efsane devam ediyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Mehmet Tufan / 30 Mart 2024 15:44

    Geçen gün bir başka yorumumda değinmiştim. RTE için Istanbul un kazanılması yeterli. Eğer Sn İmamoğlu deģil de, Sn Kurum kazanırsa, zaman harcamadan Anayasa çalışmaları başlayacak ve RTE nin, vefatına kadar Cumhurbaşkanlıģı devam edecektir. Bölge de 2.bir Putin, koca TC yi idare edecektir. Kadınlar, gençler, Emekliler, beyaz yakalılar, mavi yakalılar, bilginiz olsun. Bunu sıradan bir insan değil, 75 yaşındaki bir büyüģünüz son kez hatırlatıyor..

    Yanıtla (7) (0)
  • Korkuyorum / 30 Mart 2024 15:40

    İstanbul da İmamoğlu kazanması zor. İyi parti d.oglu, Babacan çemberin dışında. Emekliler belki destek verir. İmamoğlu alirda 2028 de iktidar olma alternatifini yakalar

    Yanıtla (0) (0)
  • Bahtiyar / 30 Mart 2024 15:35

    Seçim öncesi...sandıkları patlatiyoruz.ondeyiz kazanıyoruz.kazandik.akp gidiyor.secim sonrası..bu halk cahil aptal.o oy vermedi bu oy vermedi.ya bir kere de aynaya bak

    Yanıtla (2) (1)
  • MİZANSEN / 30 Mart 2024 15:02

    Hiç bir şey değişmeyecek, sayın hocam. Nasıl ki, ekonomistlerin hem fikir olduğu ve Türkiye ekonomisindeki yapısal sorunlar çözülmediği sürece ekonomide krizlerin bitmeyeceği gibi, köklü, partiler ve seçim yasası ve belediyelerdeki SİYASETİN FİNASMANI; yani KENT RANTLARI sorunu çözülmediği sürece de; işte o; çıkarlarını önceleyen siyasetçinin düşünce arka planını okuyan seçmen nezdinde her zaman önemini koruyacaktır. Ta ki, istenen YASAL DEĞİŞİKLİK yapılana kadar. Saygılar.

    Yanıtla (0) (1)
  • Objektif Okur / 30 Mart 2024 09:39

    "Dünyaya; Şeker satmak yerine Şeker Fabrikaları satan, tank paleti satmak yerine Palet fabrikasını satan, kağıt satmak yerine Kağıt Fabrikalarını satan, kumaş satmak yerine Sümerbank'ı satan, sigara satmak yerine Tekel'i satanlar..ASLA YERLİ VE MİLLİ OLAMAZ."

    Yanıtla (24) (1)
  • Karar Okuru / 30 Mart 2024 15:00

    Benzin, mazot satmak yerine petrol rafinerisini (TÜPRAŞ'ı) satanlar, iletişimi daha etkin hale getirmek yerine TELEKOM'u satanlar, petrokimya ürünleri satmak yerine PETKİM'i satanlar, vatanın her karış toprağını korumak yerine parayla VATAN TOPRAĞI'nı satanlar yerli ve milli değillerdir. Büyük bir yalancıdırlar.

    Yanıtla (11) (1)
  • Muammer / 30 Mart 2024 13:02

    AKP yüzde 30'un altına düşerse bir anlamı olur.
    Yoksa yandı gülüm keten helva.

    Yanıtla (14) (1)
  • Mehmet / 30 Mart 2024 14:56

    Düşmez kardeş. Yakın çevremden biliyorum tamamen asosyal yaşayan çevrem doların yeri dolar vatanın yeri dolmaz içgüdüsü var. Vatan millet sakarya hormonu ile saadet içerisindeler. Doğal olarak da bizler hainler safındayız

    Yanıtla (3) (3)
  • Okur / 30 Mart 2024 14:46

    Adil düzen, ileri demokrasi, şahlanma, Başörtüsü, Ecdat destanı, Eyyy batı diye gelenlerin; uçkuru için dünya malı biriktirme kuyusuna düşenlerden kurtulma seçimi olması dileğiyle.

    Yanıtla (7) (2)
  • Abdullah / 30 Mart 2024 14:30

    İmamoğlu önde gidiyor,kendi partisinin adayı seçilemeyecek olan İyi parti,Dem ve ülkücüler de İmamoğlu'na yakın duruyor bunu görüyoruz . Milyonlarca emekli de yarını bekliyor! Çok şey değişecek.

    Yanıtla (4) (4)
  • Seçmen Dayı / 30 Mart 2024 14:01

    Bu seçim çok şeyi değiştirir.Millet uyandı artık! İmamoğlu ve Mansur Yavaş büyük farkla seçilince, yalancı siyasetçilerin maskeleri düştü! Mekke, Kudüs düşecek diyenler yerin dibine girdi! PKK'lılar sayaç okuyacak diyenler yerin dibine girdi! Bu yalancı siyasetçilerin sonu gelecek bu seçimde!

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 30 Mart 2024 13:56

    En önemli konulardan biri kürtler daha fazla ezici oyla gaspedilmiş belediyelerini tekrar alabilecekler mi? Asıl Demokrasi sınavı bu konuda ve tabi İstanbulda verilecek.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 30 Mart 2024 13:54

    En önemli konulardan biri kürtlerin belediyelerine sahip çıkabilmeleridir daha fazla ezici oyla. Demokrasinin gücü orda ve tabi İstanbulda daha fazla test edilecek gibi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Emir / 30 Mart 2024 13:08

    Sosyal adalet bitti, Erdoğan'ın kavgacı ve kutuplaştırıcı siyaseti beraberinde yoksulluğu artırdı.Bu seçim akıllı olun anlamı taşıyor.

    Yanıtla (18) (1)
  • Hasan Erzincan / 30 Mart 2024 13:01

    Sayın yazar; size katılmayı can-ı gönülden istiyorum ama...
    2013 sonrası seçim sandık oyununa dönüştü. Kural kanun etik teamül yok. İktidar gücünü hayatın her alanında kırbaç gibi kullanıyor. YSK da dahil tüm kurumlar akp ye çalışıyor. Seçmenin yapabileceği ne var? Adalet bakanı İmamoğlu’nun kaybetmekte olduğunu nereden biliyor? İç işleri bakanı sahada güvenlik buna bırakılır mı? Belli ki; istediklerini alacaklar. Birazda sus payı bırakacaklar. Biz yinede seçmen görevimizi yerine getirelim.

    Yanıtla (9) (2)
  • Zafer ÇALIK / 30 Mart 2024 12:50

    Bu seçim bir şey değil,çok şey değiştirecek.Eğer seçmen AkP'ye okkalı bir sille çakarsa,bu sille onun şakülünü bozar ve bir daha toparlanamaz.Böyle olunca da,ne RTE orada rahat oturabilir,ne iktidar 2028'e kadar kalabilir,ne İmamoğlu rüzgarı durdurulabilir,ne de Cumhur İttifakı tutunabilir.O açıdan bu seçim,bir çok değişim ve dönüşümün işaret fişeği olacak.Hadi hayırlısı.

    Yanıtla (12) (1)
  • Soru-yorum / 30 Mart 2024 12:34

    Sayın yazar seçmen;hizmet üreteni, üretmeyenden, hakikatin peşinde olanı, algıyla yer tutandan, sahici, samimi olanı, sahte olandan, mütevazı olanı kibirli olandan, olmayanı varmış gibi var olanı yokmuş gibi gösteren siyasi anlayışı temyiz edemiyecek mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ömer / 30 Mart 2024 11:45

    Yirmi senedir alkıştan elleri nasırlaşmış
    milletimiz Akp için herşeyinden vazgeçti ama umutlar bitti.Her seçimden sonra uçacağız diyen Erdoğan fakiri bir türlü uçuramadı.Yol bitti.Dombra duvara tosladı.

    Yanıtla (15) (1)
  • OKUra / 30 Mart 2024 12:33

    Dombrayı çala çala yoruldu bilekleri,,Dinleye dinleye sağır etti kulakları (!!)

    Yanıtla (7) (1)
  • karar okuru - ... / 30 Mart 2024 12:19

    ak partinin, seçmen tarafından seçmen kağıdı sandığa atıldıktan hemen sonra, chp hanesi üzerine vurulan damganın bir müddet sonra silinip ak parti hanesinde ortaya çıkmasını sağlayan bir düzeneği hala bulamamış olmasına şaşıyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 30 Mart 2024 11:02

    Bahçeli"yi neden kimse merak etmiyor. Yarın seçim olacak hiç sesi çıkmadı.

    Yanıtla (9) (1)
  • Sinirli / 30 Mart 2024 11:16

    “Bizi bırakma” diye ağladı ya!

    Yanıtla (14) (1)
  • karar okuru / 30 Mart 2024 11:47

    İstanbul'a atacak mitil bulamamıştır.

    Yanıtla (4) (1)
  • Bahçesiz / 30 Mart 2024 11:33

    Bahçeli'yi bırakın Ak partililer, ülkücüler bile ciddiye almıyor artık.

    Yanıtla (7) (1)
  • 07Cem / 30 Mart 2024 12:16

    Şentop, "Bu seçimle beraber Türkiye'de bir dönem kapanacak.Herkes kendi yerinde, kendi evinde olacak"
    Minvalde laflar etmişti Basında.???

    Yanıtla (2) (0)
  • Osman / 30 Mart 2024 11:35

    Bugün bir gazetede köşe yazarı, günün sözü; Miting meydanlarında,açlar tokları niye alkışlar, bilen varsa anlatsın!

    Yanıtla (17) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 30 Mart 2024 08:05

    Benim yaptırdığım camiye imam atamazlarsa, namazı gider ben kıldırırım! Buna benzer bir sözü kurulduğundan bu güne kadar hiçbir CHP'li söylemedi! Bu söz çok önemli! Artık ampül seçmeni İmamoğlu'na CHP'li diye din düşmanı gözüyle bakamıyor! Keza İmamoğlu'nun bir camide Yasin i şerif okuması da muhafazakar camiada sempati halesi yarattı. Bay Kemal'in transferle muhafazakar mesajı yerine Ekrem kendisi muhafazakar! Fark çok önemli. Şayet İmamoğlu kazanırsa, artık onu kimse tutamaz. .../...

    Yanıtla (25) (2)
  • Karar Okuru / 30 Mart 2024 10:22

    Ötükenlikurt, İmamoğlu'nu tutarsa bir istifa tutar! Başka yolu yok! Ülke yönetiminin başı istifa eder de elini tuttuğu aday, sırtından iteklediği aday yalnız kalırsa İmamoğlu tutulur!

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Misafir Okur / 30 Mart 2024 11:34

    Dökme su ile değirmen dönmez. Vesselam

    Yanıtla (2) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 30 Mart 2024 11:21

    Yazıdaki düşüncelerin doğruluk payları var , yok değil .Ama bizim seçmenin de sağı solu hiç belli olmaz , yani yazıdaki gibi düşünür mü , düşünmez mi , bilemeyiz ?

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 30 Mart 2024 03:45

    cok fazla umutlanmayalim, millet meclisi secimi degil, iktidar degismeyecek. iktidar yara alabilir ama onunde secimsiz 4 yil var. durumu degistiririm diye dusunuyor. pek de haksiz sayilmaz. butun kotuluklerine ragmen kendisini destekleyen en az yuzde 30 bir kitle var, muhalefet de daginik. bu gidisle 2028'de uskudari yine onlar gecebilirler.

    Yanıtla (6) (7)
  • Karar okuru / 30 Mart 2024 08:01

    Son cümlenize inşallah diyorum.

    Yanıtla (2) (16)
  • Mr / 30 Mart 2024 11:08

    Reisin elinden bütün yetkiler alınmış, yoksa bu seçim öncesi emekliye yağdırırdı.

    Yanıtla (5) (1)
  • Kentli ol / 30 Mart 2024 03:12

    Şehirler depreme hazır mı.sehirlerin altyapısı bir yağmurda insanları rezil ediyor mu.sahillerde kanalizasyon denize veriliyor mu.yazin su sorunu var mı.iranttan kimler neleri goturuyor.sehirlesme berbat ise gidiş gelişler de ulaşım cehennem mi..iktidarı muhalefeti bu konularda aynı.biz neler konuşuyoruz.millet olarak bunları talep etmedik etmiyoruz.

    Yanıtla (8) (1)
  • Editör notu / 30 Mart 2024 10:49

    Sayın yorumcumuz,
    Yorumlarınızı uygun bir kullanıcı adı ile yazmanızı öneriyoruz. Yorum içinden seçilen herhangi bir kelimeyi kullanıcı adı olarak yazmayınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Temenni / 30 Mart 2024 02:11

    Umarız bişeyler değişir ve milli iradeye saygısızlık edilip doğudaki illere kayyım atama gafletinde bulunulmasın.

    Yanıtla (13) (3)
  • Okur / 30 Mart 2024 10:47

    Milletin iradesine "Kayyım" atamak, "Yanlışlıkla" seçildi demek anayasaya aykırıdır, demokrasi ve hukuka karşı gelmektir.

    Yanıtla (7) (1)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 30 Mart 2024 08:10

    GÜNAYDIN iktidar bu seçimi kendi eliyle genel seçim havasına soktu halk bu kadar zor durumdayken fakirleşmişken bilhassa emekliler in durumu kötüyken ülkeyi ve bilhassa İSTANBULU çok zorluyorlar 17 BAKAN VE BAŞKAN İSTANBULUN rantı çok yüksek tekrar yemek istiyorlar doymuyorlar EFENDİM

    Yanıtla (13) (1)
  • Editör notu / 30 Mart 2024 10:19

    Sayın ÖZCAN ŞAHİN

    Yorumlarınızda büyük harf kullanıyorsunuz. Bunu tekrarlamamanızı tavsiye ederiz. Büyük harfle yazılan yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmayacaktır.

    Yanıtla (1) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 30 Mart 2024 10:36

    Yazılarımda bazı yorumları vurgulamak için büyük harf kullanıyorum bir kaç defa ikaz ettiniz haklısınız bazan fazla kaçırıyorum özür dilerim EFENDİM

    Yanıtla (1) (0)
  • Tayyar Özözbek / 30 Mart 2024 10:02

    Aslında seçimi kimin kazanacağı çoktan belli, fakat meşhur Adalet bakanımıza bağlı YSK’nın kazanan olarak kimi açıklayacak orası biraz muğlak.

    Yanıtla (14) (0)
  • Vatandaş / 30 Mart 2024 10:34

    Aynen de öyle..Osmanlı’da oyun bitmez derlermiş,o misal yani.Sokakta vatandaşı durdurup oy talebinde bulunan güya adalete bakanların adaletini bir defa göreceğiz:)

    Yanıtla (5) (0)
  • Pele / 30 Mart 2024 05:52

    DEM’in İstanbul’da seçime kendi adayı ile katılması kimin işine geliyorsa o demleniyor.

    Yanıtla (7) (2)
  • Oğur Özbek / 30 Mart 2024 10:32

    Pele, sen hiç merak etme kürtler sen ve senin gibilerin düşündüğü kadar saf değiller, onlar sen ve senin gibilerin demlenmek dediğinizde yani Dem ile yanyana gelmeyin demenizden, aslında Kürtlerle yanyana gelmeyin demek istediğinizi anlıyorlar.

    Yanıtla (2) (2)
  • O aslan / 30 Mart 2024 10:32

    Demokrasilerde her zaman bir çıkış kapısı vardır, mesele halkın onu bulmasıdır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hikaye / 30 Mart 2024 10:32

    Batık bir ekonomi ve kaybedilen yerel seçim sonuçlarıyla 2028 e kadar iktidar devam edecek öyle mi?Ya siyasetten zerre anlamıyor ya da Türkiye de yaşamıyorsunuz.Yerel seçim hezimeti olursa 1,5-2 yıla kalmaz erken seçim kaçınılmaz olur.

    Yanıtla (1) (0)
  • O aslan / 30 Mart 2024 10:31

    Gücü elinde bulunduranlar inşallah alternatifsiz veya vazgeçilmez olmadıklarını öğrenecekleri bir ders alırlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • O aslan / 30 Mart 2024 10:19

    İnşallah güzel bir 1 Nisan şakası olur , insanlar prangalardan kurtulur

    Yanıtla (2) (0)
  • O aslan / 30 Mart 2024 10:17

    2028 de Bu karanlık günlerin bittiğini gösteren bir uyanış görürüz inşallah

    Yanıtla (2) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 30 Mart 2024 10:04

    KUL HAKKI
    Kırmak garibin dalını,
    Öksüz yetimin malını,
    Beleş kestane balını,
    Yemek elbet kul hakkıdır...
    Güçsüze tokat vurması,
    Masuma tuzak kurması,
    Her gün Medine hurması,
    Yemek elbet kul hakkıdır...
    İnsan insandan soğurdu,
    Haksızlık nifak doğurdu,
    Bedelsiz manda yoğurdu,
    Yemek elbet kul hakkıdır...
    Beleş dünyayı gezmesi,
    Açların candan bezmesi,
    Sarayda yulaf ezmesi,
    Yemek elbet kul hakkıdır... Av. Mehmet SEVİM

    Yanıtla (26) (2)
  • O aslan / 30 Mart 2024 10:13

    Ağzına sağlık Mehmet bey

    Yanıtla (8) (0)
  • İdo / 30 Mart 2024 09:52

    Yıllarca sırtındaki küfe ile hamallık yapan kişi bir gün bir seveni derki yazık sın gel sana rahat bir iş buldum der sırtındaki küfe yi atar yeni işine başlar,aradan zaman geçer küfeye alışan sırtı kaşınmaya başlar,hani küfem hani küfem der küfesini sırtına geçirir . Bu millette sırtındaki küfeye alışmış ,kurtulması zor olacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 30 Mart 2024 03:46

    Genc Erbakan babasini aratmiyor. Babasi gibi once ulke cikarlarini dusunuyor ve Israil ile ticarete karsi cikiyor. Helal olsun.

    Yanıtla (18) (7)
  • Ahmed 61 / 30 Mart 2024 06:50

    Sonra; iktidar olunca mecburen değişime uğruyor veya gömleği çıkartıyor,yoksa Demirel altı kere gidip yedi kere gele bilirmiydi?Bu kervan böyle yürüyor.Sayın karar okuru

    Yanıtla (4) (1)
  • İdo / 30 Mart 2024 12:08

    Ahmet 61,
    Nazar değmesin, önce kazanmasına vesile oluyor ,desdekliyor sonra karşısına çıkıp konuşuyor,kendisini aldatıyor şimdiye kadar hangi dediğini yaptı.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 30 Mart 2024 14:33

    Değişmeyen tek lider, Muhsin başkan

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 30 Mart 2024 09:49

    Tamamen kendi siyasi çıkarını düşünüyor erbakan. Bugun siyah dediğine yarin bembeyaz diyebiliyor. Böyle lider olmaz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Abbas / 30 Mart 2024 09:47

    17 Bakan sadece bakan. Tüm adaylar. Eski ortaklar. Damatlar. Moskova dan fonlananlar. CNN Habertürk TV 100 Haber Global A sı B si TGRT si hepsi Yükleniyor. Türkiye nin yeni patronu Putin 20 milyar dolar çizdim kalsın şimdi diyor. Yeter ki Devir Ekrem i. Ekrem bir aday olmaktan çıktı. Ekrem Filistin için özgürlük demek. Hırsıza talancı ya yağmacıya geçit yok demek. Kökü dışarda olanlara hepinize bir Türk bir Ekrem yeter demek.

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurM / 30 Mart 2024 09:13

    Seçim neyi değiştirecek? Kuruma göre gazze seçim sonucunu bekliyormuş. Gazzeyi kurum kurtaracak güya. Öbür taraftan erbakan Jr "İsrail ile ticareti sonlandirin adayımızı çekelim" diyor. Tamam diyemiyorlar. Bu durumda Gazze seçim sonucunun nasil olmasini bekliyor?

    Yanıtla (2) (0)
  • Adnan Topuz / 30 Mart 2024 08:51

    Türkiye'de kamplaşmış bir siyasi yapı var. Bu da oy değişimlerinin yatay olmasına neden oluyor. İktidar değişiminin zorluğu da buradan kaynaklanıyor. Muhafazakar yapının öncelikleri ekonomi ve terör olunca, özgürlük ve hukuktaki örselenme dikkate alınmıyor. Değişim ve dönüşümün gerçekleşmesi nesiller alacak. Her bir seçim de bu değişimlerin kilometre taşları olacak. Bu durumu yaşayarak göreceğiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali / 30 Mart 2024 08:32

    Bu şeçim rantiyecilere hayır demek için bir fırsat.Saray ve cevresi nerede yalnış yapıyoruz der mi ?

    Yanıtla (11) (0)
  • Mehmet / 30 Mart 2024 08:25

    Çok merak etmişimdir ..yıllardır. AKP lideri...Atatürk ve ismet inönü için..iki ayyaş demişti. Camileri yıktı ahır yaptı. Keşke yunan kazansaydı diyene ses çıkarmayan kendiside yok aslında düşünce bazında bizim inanç temelinde talibanla farkımız ifadeleri..hala hatırlarda .. Biz hertürlü milliyetciliği ayaklar altına aldık yüksek tonlu sözleri.. İşte tüm bu ahvalde Bu düşünce yapısı ile bu gün Kendini Atatürkçü ve milliyetci gören aydınlar.kolkola neden.

    Yanıtla (13) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 30 Mart 2024 08:19

    Bu seçim kendini kral görenlere sen kral değilsin, seni oraya ben oturttum, benim sayemde orada oturuyorsun deme seçimidir aynı zamanda. Emekli için ise daha da önemli bu seçim. Beni yok sayıyorsun öyle mi, beni yük sayıyorsun öyle mi, beni torunlarıma harçlık veremeyecek hale sokuyorsun öyle mi, 16 milyonluk gücümle sana dersini vermezsem bana yazıklar olsun diyoruz artık! Seçimden sonra manda yoğurdunun ve Medine hurmasının ve kestane balının tadı kaçacak! Artık hafız diken üstünde olacak!

    Yanıtla (14) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 30 Mart 2024 08:14

    Yarınki seçim 2028 seçiminin fragmanı olacak! Ekrem bey kazanırsa karşısına kim çıkarsa 2028 seçiminde katlayarak fark atar. "Çalıyorlar ama çalışıyorlar" sözünü mezara gömen kişidir Ekrem bey! Çalmadan çaldırmadan iktidarın bütün hukuksuz engellerine rağmen dimdik ayakta kalmayı ve kendisine yönelen sempatiyi katlayarak çoğaltmayı başardı. Ona leke sürmek isteyenler önce "eski dönem İstanbul ve Ankara belediye yolsuzluk dosyalarını" içişleri bakanlığı kilitli kasalarından çıkarıp baksınlar!

    Yanıtla (16) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 30 Mart 2024 08:09

    Ülkemiz MERKEZ siyasi çizginin boşalmasının sıkıntısını çekiyor uzun süredir. Ekrem beyde dindarlık var, milliyetçilik var, liberallik var. Yani tam bir merkez parti lideri. Bunu herkes görüyor. Ablanın sürekli saldırmasının bir sebebi de kendi tabanının da açık açık beyan ederek Ekrem beye kayması. istifalarda söylenen sözler ortada. Bu seçimi alırsa İmamoğlu tüm dinci kesimi, tarikatları cemaatleri cüppeli cüppesiz tüm iktidar yandaşlarını dayenmiş olacak! Bu gücün karşısında kimse duramaz.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar okuru / 30 Mart 2024 07:39

    Yarın seçime gidiyoruz.Her seçimde olduğu gibi bu seçimin de galipleri ve mağlupları olacak.Galibiyet ve mağlubiyet sadece partiler için değil bir siyasi parti gibi hareket eden gazeteler açısından da sözkonusu olacak. Muhalefet kazanırsa,muhalefeti cansiperane bir şekilde destekleyen Karar'ı tebrik edeceğim.İktidar kazanırsa Karar'a geçmiş olsun dileklerimi ileteceğim.Geçen yılki seçimde Karar,kaybedenler listesinde yerini almıştı.Haydi hayırlısı.

    Yanıtla (1) (6)
  • Trabzonlu / 30 Mart 2024 07:35

    Her oy değerlidir.
    Sandığa gidilmeli...
    "Ceketimi koysam kazanırım."
    "Ben ne yapsam, ne söylesen alkışlarlar."
    zihniyetine bunun böyle gösterilmeli.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 30 Mart 2024 07:35

    Hiçbir şeyi iyi yönde değiştirmeyecek

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 30 Mart 2024 07:32

    Ben sayın Kiras'ı muhalefet yanlısı bir yazar olarak gördüğümden yazılarına hep eleştirel yaklaşırım.Ancak Ankara'da Yavaş'ın kazanmasını garanti görmesine katılmamakla beraber bu yazısındaki analizlerini makul buluyorum.Ayrıca Ak Parti kurulalı beri bütün seçimlerde oyunu Ak Parti'ye veren bir seçmen olarak Erdoğan'ın 2028 'de aday olmak istemesini doğru bulmam.Yerine, kendisini aratmayacak bir adayın şimdiden düşünülmesini uygun bulurum.

    Yanıtla (2) (1)
  • İbrahim / 30 Mart 2024 06:14

    Rahmetli dedem hep şöyle derdi dünya nimeti baldan tatlıdır reis ölmeyeceğini düşündüğü kadar öleceğini düşünse aldığı uyguladığı kararlarda hakkaniyetli davranır insanoğlunu nerede ne zaman hangi şekilde öleceğini bilme şansı yok o nedenle kul plan yapar Allah gülermiş plana gerek yok.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ömer öztürk / 30 Mart 2024 05:09

    Çok güzel mantıklı bir analiz olmuş, yazarı tebrik ediyorum

    Yanıtla (14) (1)
  • İnsan / 30 Mart 2024 04:51

    Her şeyin bir sonu vardır mesela insan doğar büyür ve ölür parti ve buna bağlı olarak kişiler de sonludur artık bir şekilde sonun gelmesi lazım çünkü taraftarlar insanlara çok başka anlam yüklüyor dolayısıyla ülke rahatlar

    Yanıtla (11) (1)
  • karar okuru / 30 Mart 2024 03:44

    Kac muhafazakarin oyu kac Filistin'linin katledilmesine vesile oldu acaba? Begenmeyecekleri bir sol iktidar bile savas sirasinda Israil ile ticareti keserdi.

    Yanıtla (26) (2)
  • Musto / 30 Mart 2024 00:49

    Iktidar açısından kaybetse de kazansa da hiçbir şey değişmeyecek.Kazanırsa daha çok kibre kapılacak bildiğini okuyacak.Erdoğan'ın 2028'de aday olabilmesi için bazı muhalif partilere ödün verecek..Seçimde yenik çıkarsa..Milletin canını yakacak daha çok borçlanacak daha çok yolsuzluklar yapacak.. Nasıl olsa son dönemim diyecek.. Muhaliflere göz açtırmayacak...Muhalifler kazanırsa geleceğe güvenle bakacak moral bulacak daha özverili çalışacak..İnsanlar artık korkmayacak Kral Çıplak diyebilecek...

    Yanıtla (25) (2)
  • Okurrr / 30 Mart 2024 01:20

    Musto ,muhalifler gelirse her şey sütliman,toz pembe olacak ,öyle mi?Polyanna bile bu kadar iyimser değildi :))

    Yanıtla (3) (32)
  • Musto / 30 Mart 2024 02:05

    Bu ülkede nice sinmiş sindirilmiş cevherler var.
    Muhalefet moral bulursa Bunlar tek tek ortaya çıkarlar.. kurumlaşırlar partilere dağılırlar konuşurlar ülkenin geleceğini çizerler.. Tek Adam rejiminde ülkenin geleceği konuşulmuyor..Sadece tek adamın ve onun beslemelerini nasıl besleyeceğimiz konuşuluyor...

    Yanıtla (23) (3)
  • OkurM / 30 Mart 2024 03:06

    Ekonomik krizin şiddetlendiği, hükumetin azıcık bir para için, uyuşturucu krizindeki bağımlı gibi, panik hamleler sergileyebilecegi, ülkeyi on yıllarca toparlanamayacak uçurumlara savurabilecegi bir ortamda, buyuksehirleri elinde tutan bir muhalefet ihtiyacı var.

    Yanıtla (15) (1)
  • Hemhâl / 30 Mart 2024 00:34

    Bugün 30 yaşında bir insan aklı erdiğinden beri siyasetin başında hep aynı yüzü gördü. Ak parti ne yaparsa yapsın gençlere ulaşamıyor, ekonominin durumu ortada, emekliler ve dar gelirliler perişan, ülkedeki yabancı nüfus özellikle geçinme zorluğu yaşayan insanlarda rahatsızlık yaratıyor. Gençler gelecekten umutsuz. Dolayısıyla bu seçimden başlayarak Ak parti hızla siyaseten eriyecek ve yerini yeni oluşumlara bırakacak gibi görünüyor.

    Yanıtla (22) (2)
  • Hacivat / 30 Mart 2024 02:33

    Gençleri ve kadini kontrol etmek isteyen bir zihniyettir AKP. “Kimsenin hayat tarzina karismiyoruz” derler ama halki kullanarak sosyal be psikolojik baski olustururlar. Buna z nesli eyvallah der mi? Ülkeyi düsürdükleri durumda ortada. Mutsuz, ümitsiz, ve issiz bir nesil.

    Yanıtla (15) (4)
  • OkurM / 30 Mart 2024 03:04

    Seçimi dini, ideolojik tercihler savaşı haline getirmek, akp nin son dakikada oynayabileceği acil durum yöntemidir. Buna düşmeyelim.

    Yanıtla (10) (2)
  • OkurM / 30 Mart 2024 03:02

    Istanbulda iktidarla arası bozuk bir muhalif figurun ibb olması her zamankinden daha önemli. Halk adına gözlemci rolü oynayabilecek birisi orada olmalı. Trump'a istanbulda nereler kaça satıldı dedikoduları var. Kanal İstanbul ve katar dedikoduları var. Istanbulda güçlü bir muhalefet her zamankinden daha fazla elzem... gerçek beka sorunu bu... akıllı ülkücüler imamogluna oy vermeli

    Yanıtla (15) (4)
  • karar okuru / 30 Mart 2024 02:39

    Insanlar ac. Ekonomiyi kimin iflas ettirdigini biliyorlar.

    Yanıtla (19) (0)
  • RAMAZAN / 30 Mart 2024 02:38

    Sanki demokrasi varmış gibi sürekli seçimlerde oy kullanmamızı istiyorlar..Verdiğim oydan sonra kayyum atıyorlar..Bu nasıl iştir..??

    Yanıtla (11) (1)
  • karar okuru / 30 Mart 2024 02:37

    Erdogan kazandikca daha da fakirlesiyoruz.

    Yanıtla (19) (0)
  • Ayna / 30 Mart 2024 02:24

    Yazar birseylere dayanarak herhalde iktidara kerhen oy verildigini iddia etmis. Oyle bir sey yok. Oy veris sekli inanca dayanirsa, yalanlara dayanirsa oy kerhen olmaz. Ozellikle alni cedde gore, bizden olsunda ne olursa olsun, gelecek olan herseyimizi alacak gibi dusunceler kerhen sinifina girmez. Kerhen oyu ancak bilinci kisiler yapabilir ki dogru yaparlar anlamina gelmez orneging YAE gibi. YAzar bey biraz daha gercekci olmanizda fayda var.

    Yanıtla (0) (7)
  • karar okuru / 30 Mart 2024 01:54

    Emeklilerin pazar günü hükümete iyi bir ders vereceklerini düşünüyorum. çok itilip kakıldılar. su satsınlar, simit satsınlar diyen vekil, trene, uçağa %10 indirimli binecekler diyen bakan pazar günü Hanyayyı, Konyayı görecek. dalga geçmelerinin karşılığını alacaklar.

    Yanıtla (22) (0)
  • Haci Cav Cav / 30 Mart 2024 01:45

    Sömürülmeyen hiç bir degerin kalmamasina bile ses çikarmayan bir zihniyet “hop birader, bu kadar da degil” demeyip, üç maymunu oynamaya inat ettikçe, kim kazanirsa kazansin, hiç bir degisme olacagina ben ihtimal vermiyorum.

    Yanıtla (3) (1)
  • Sarı kart / 30 Mart 2024 01:14

    Sarı kart göstermek hayati bi konu.

    Yanıtla (24) (0)
  • Matrakçı... / 30 Mart 2024 01:10

    Bu seçim bir şey değiştirecek mi?..Hic zannetmiyoruz. Ayni tas,,aynı hamam ..Belki çıkarı değiş,tokuş olanlar olabilir politik figurlar içinde ama sıradan Halka yansıyacak pek bisey olmayacaktır.. Atip,tutuldu ama İhracat ve ithalat oranları ortada..Hayal kuranlar olabilir zaten onlara alıştık,,,sonra hep ayni terane..pişmanız,,ellerimiz kırılsaydı,,nasil göremedik falan,filan .,Ne mutlu Becerikli olup emeğiyle ureten dürüst ve ahlakli olanlara..

    Yanıtla (5) (2)
  • Nisan / 30 Mart 2024 01:01

    Bir Nisan'da şimdiye kadar ne olduysa o olacak.ne olduğunu niye olduğunu anlayamayanlar yine aynı reflekslerle bir dahaki seçime kadar bekleyecek .sonra yine aynı şeyler.

    Yanıtla (5) (9)
  • OKUR / 30 Mart 2024 00:26

    Tanrının tokadı olmaz. İnsanlar yapıp ettiklerinin sonuçlarına katlanırlar. Seçim, ülkede yanlış giden şeylere itiraz ve iktidara ikaz için yegane legal yoldur. Samimi olan kişi, eleştirisini boş dedikoduda bırakmaz, mühür basarak ifade eder. Haydi sandığa!

    Yanıtla (19) (1)
  • Sahin / 30 Mart 2024 00:21

    Yaşımız 71 ise 4 yıl daha yaşayacağımızın garantisimi var.

    Yanıtla (11) (1)
  • tavşan. / 30 Mart 2024 00:20

    TÜİK sitesinde İsrail'e ne kadar mal gitmiş Filistin'e ne kadar mal gitmiş gösteriyor. İbrahim kahveci Twitter da paylaştı. Herkes biliyor ama yandaşlar inkar ediyor. Bu seçmen profili olduğu sürece Erdoğan oy toplar.

    Yanıtla (11) (0)
  • Ali Rıza / 30 Mart 2024 00:19

    Akape ( akepe’de diyebilirsiniz) bu seçimde üç büyük ili kaybederse ki kaybedecek, sayın RTE bir daha seçime girme cesareti göstermeyebilir, bu durumda yeni seçim senaryolarına gerek kalmaz, Mehape ( mehepe’de) diyebilesiniz karalar bağlar, kara kara düşünür, beka beka diye yeri göğü inletir ama kimse dönüp bakmaz.., 1 nisanda ülkem karanlık gecenin ufkunda şafağın söktüğünü görecek , güzel bir sabaha uyanacağız!!

    Yanıtla (27) (0)
  • tavşan. / 30 Mart 2024 00:17

    Bu sefer gaz petrol bulmadılar derken bir yerde yine petrol buldular. Hep bulurlar. Seçim zamanı her yerden petrol gaz maden fışkırır. Uçak yaparlar gemi yaparlar. Şaşkınlara da yedirirler. Karadeniz'de gaz Gapardaki petrol ne oldu? Ne gaz var aslında nede petrol. Sadece kandırılacak seçmen var ve kandırılanlar var.

    Yanıtla (16) (0)
  • tavşan. / 30 Mart 2024 00:15

    Türkiye'nin kurtulması için Erdoğan ve ekibinden kurtulması gerekiyor. Çünkü yönetim biçimleri sadece etrafını nemalandırma üzerine . Birileri nemalanıyorsa halk fakirleşiyordur.

    Yanıtla (17) (1)
  • 0606 / 30 Mart 2024 00:11

    Türkiye'ye neden Türkiye denmis,/
    Bu isim bu yurda gökten mi inmiş?/
    Demek ki apaçık bedel ödenmiş!/
    Bu memleket bizim, bu vatan Hepimizin /
    Bedeli sayısız şehit olmuş can,/
    Bedeli bayrağı al eyleyen kan,/
    Ne isterse verdik, bizden bu vatan/
    Laz'da benim, Çerkez'de ben, Kürt'te ben,/
    Bunlar aza, bunlar el kol, Türk beden,/
    Ağzı olan konuşmasın bilmeden,/
    Bu memleket bizim, bu vatan Hepimizin..Ozan Ariften.
    (Söylenecek söz söylendi
    ÜLKEM için Hayırlı olur inşallah.)

    Yanıtla (10) (2)
  • Mürsel / 30 Mart 2024 00:07

    "İktidar seçmeni bu seçimin hükümete İktidar seçmeni bu seçimin hükümete güçlü bir uyarıda bulunma fırsatı olduğunun bilincinde." Hülasatülhülasa, 3 gün sonra göreceğiz inşaallah..

    Yanıtla (9) (1)